رینگ پیستون فوتون Piston Ring
رینگ پیستون (Piston Ring) قطعهای با شکل دایرهای است که برای قرار گرفتن درون پیستون موتور استفاده میشود. رینگ پیستون به دو نوع اصلی تقسیم میشود: رینگ فشاری (Compression ring) و رینگ روغن (Oil ring).
رینگ فشاری در بالای پیستون قرار میگیرد و برای جلوگیری از نفوذ گازهای احتراقی از فضای بین بستر و پیستون به داخل سیلندر موتور، استفاده میشود.
رینگ فشاری دارای یک حلقهی چدنی است که در داخل آن یک لایهی باریک از موادی مانند کروم یا نیکل قرار دارد که از سایش بر روی دیوارهی سیلندر جلوگیری میکند.
رینگ روغن در پایین پیستون قرار میگیرد و برای تأمین روانکاری و مصرف روغن مورد نیاز درون سیلندر موتور، استفاده میشود.
رینگ روغن دارای دو حلقهی چدنی است که در بین آنها فضایی وجود دارد که روغن در آنجا جمع شده و به دیوارهی سیلندر رسیده و سپس به پایین موتور بازمیگردد.
رینگ پیستون در موتورهای داخلی سوزی (Internal Combustion Engines) استفاده میشود و در حین حرکت پیستون درون سیلندر، وظیفهی آن ایجاد یک فشار هوایی درون سیلندر و به دلیل این فشار، حرکت پیستون به صورت انرژی مفید برای حرکت موتور تبدیل میشود.
وظایف اصلی رینگهای پیستون در موتورها عبارتند از:
- محفظه احتراق را آببندی میکند تا کمترین تلفات گازی به محفظه میل لنگ وجود داشته باشد.
- بهبود انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر.
- حفظ مقدار مناسب روغن بین پیستون و دیواره سیلندر
- تنظیم مصرف روغن موتور با خراش دادن روغن از دیواره سیلند
جهت خرید قطعات دیگر موتور به بخش لوازم موتوری مراجعه نمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.